Jakie prawo, taka jazda » W natłoku, wielu wydarzeń, tych ważnych i takich mniej, wprowadzane są kolejne zmiany, w moim przeko... Tysiące odwiedzających "Wiosnę w ogrodzie" » W dniach 11-12 maja na terenie Pomorskiego Hurtowego Centrum Rolno-Spożywczego Rënk odbyła się 21. e... Dorota Arciszewska-Mielewczyk: Musimy pilnować interesów Polski » O agendzie w wyborach do Europarlamentu, determinacji do wygranej i mobilizacji wyborców do poparcia... Tylko kiosków żal » „W Oliwie do kiosku już nie skoczysz” informuje portal StaraOliwa.pl „To już definitywnie koniec pew... List otwarty w obronie praw księdza Michała Olszewskiego, prezesa Fund... » Dążenie do zemsty nigdy nie będzie sprawiedliwością. Nie będzie nią też żaden wyrok podyktowany zems... Pomorska lista PiS do Brukseli: Fotyga, Smoliński, Drelich, Rakowski..... » Portal wybrzeze24.pl dotarł do nieoficjalnej listy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości w tegorocznych... Kataklizm blisko - 19 zł za godzinę parkowania » Czy godzina parkowania będzie kosztowała 19 zł? Według przepisów przyjętych przez posłów Zjednoczone... Genowefa Grabowska: Jaka suwerenność? » Kto wygrał w samorządach, dlaczego relokacja migrantów niczego nie rozwiąże, jakie CV powinien mieć ... Liberał na etacie w Brukseli - Lewandowski w interesie Ukrainy » Janusz Lewandowski, pierwszy przewodniczący Kongresu Liberalno-Demokratycznego, minister prywatyzacj... Brządkowski wygrał proces i wybory » Trudno było sobie wyobrazić inny finał - Karnowski i Pobłocki muszą zapłacić po 2500 zł na cel społe...
Reklama
Kataklizm blisko - 19 zł za godzinę parkowania
piątek, 26 kwietnia 2024 16:46
Kataklizm blisko - 19 zł za godzinę parkowania
Czy godzina parkowania będzie kosztowała 19 zł? Według przepisów
Arka o krok od awansu do elity
niedziela, 12 maja 2024 17:08
Arka o krok od awansu do elity
Piłkarze Arki Gdynia wykonali kolejny, ważny krok w drodze do
Lechia solidnie, obawy o kondycję Arki
piątek, 10 maja 2024 18:29
Lechia solidnie, obawy o kondycję Arki
I LIGA FORTUNA
Wszystko wskazuje, że spełnią się
Lechia efektownie przypieczętowała awans do Ekstraklasy
sobota, 11 maja 2024 18:35
Lechia efektownie przypieczętowała awans do Ekstraklasy
Lechia po szalonym meczu pokonała w Krakowie Wisłę 4:3 (2:2) i

Galeria Sztuki Gdańskiej

Noc Muzeów „W Zaułku”
niedziela, 29 sierpnia 2021 15:51
Noc Muzeów „W Zaułku”
Gdańska galeria sztuki „W Zaułku” na Noc Muzeów w sobotę,

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Śpiew morza
środa, 08 maja 2024 12:09
Śpiew morza
Szanowny Panie Łosiu,
piszę do Pana choć znamy się
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Gdańsk płaci za prezydent i red. Gugałę!? Rzecznik UM odpowiada - Koralewski zdumiony

Ocena użytkowników: / 23
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 09 września 2019 06:53

"Gazeta Gdańska' ujawniła, że urząd miejski w Gdańsku w ciągu 10 dni maja kupił w koncernie Ringier Axel Springer Polska usługi reklamowe, w tym "usługę wywiadu i publikacji" za kwotę łączną 156 tys. złotych. Rzecznik urzędu potwierdził w odpowiedzi, że 49 200 zł zapłacono za rozmowę z prezydent Gdańska, ale także z red. Jarosławem Gugałą i Agnieszką Holland, a także prezesem odrębnej Fundacji Gdańskiej Jackiem Bendykowskim, bo "LOKOWANIE PRODUKTU jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych".


- Jestem zdumiony, ani pan Gugała, ani pani Holland nie są pracownikami urzędu, mam też wątpliwość, czy pani prezydent Dulkiewicz promowała Gdańsk czy siebie i swoją koalicję europejską w przedwyborczym majowym ferworze - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.


Z ustaleń "GG" wynika, że w okresie od 17 do 27 maja b. roku kierowane przez Marka Bonisławskiego Biuro Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta wykupiło w "trybie zwykłym" u wydawcy "Faktu", "Newsweeka", "Onetu" usługi reklamowe o łącznej wartości 156 600 zł. Zamówienie nr 3844, opiewające na kwotę 49 200 zł, obejmowało zagadkową "usługę wywiadu i publikacji". Z zestawienia dat i faktów wynikało, że mogło chodzić o "ulokowanie produktu", Aleksandry Dulkiewicz w programie red. Bartosza Węglarczyka "Onet rano". Tyle, że program ten nie miał obowiązkowej w takim przypadku informacji o lokowaniu produktu.


Rzecznik urzędu Daniel Stenzel na proste pytania "GG", za jaka rozmowę urząd zapłacił 49 200 zł nie odpowiadał, a w odpowiedzi dla Panoramy TVP 3 Gdańsk pisał o korzyściach promocyjnych, zaznaczając że opis na fakturze nie odpowiadał faktycznie wykonanej usłudze...
- Jak łatwo można przepuścić przez budżet fakturę, co do której nie wiadomo dokładnie za co jest wystawiona. Oczekuję szczegółowych informacji odnośnie faktur i kopii materiałów, za które zapłacono ponad 150 tys. zł. Jeśli odpowiedź na interpelację będzie niewystarczająca, wniosę o kontrolę w ramach Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdańska - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.

alt


W odpowiedzi, którą Daniel Stenzel przekazał redakcji potwierdza ustalenia "GG", że płatnego wywiadu Onetowi udzieliła prezydent Gdańska, a także przyznaje, że faktura, na której opłacenie musiała wyrazić zgodę skarbnik miasta Teresa Blacharska nie odzwierciedlała wykonanych usług. Pojawiają się też nazwiska innych osób, których wypowiedzi sponsorowano ze środków publicznych.


W Gdańsku od 5 lat mamy system „otwartych danych”, w którym każdy może sprawdzić na co wydawane są publiczne środki. Wspomniana faktura została opisana zbyt ogólnie. Miasto nie płaciło za jeden wywiad, a za szereg działań, które grupa Onet przeprowadziła w Gdańsku podczas specjalnego, wyjazdowego wydania porannych i podróżniczych audycji. W sumie w portalu wiodącym RASP było 1 189 698 projekcji tego dnia. W trakcie specjalnego wydania zostały przeprowadzone wywiady m.in. z Agnieszką Holland, Jarosławem Gugałą, Jackiem Bendykowskim, Chrisem Niedenthalem i także z prezydent Gdańska – Aleksandrą Dulkiewicz. W programie zostały pokazane zdjęcia miasta Gdańska, Europejskiego Centrum Solidarności, okolic historycznej bramy numer 2. Tematami rozmów były m.in. historia Gdańska, w tym najnowsza dotycząca obalenia komunizmu, zaangażowania miasta w różne projekty rocznicowe, kulturalne, a także została bogato zaprezentowana wystawa stała ECS. Robimy dokładnie to, co inne miasta, czy firmy, w tym spółki skarbu państwa. Sponsorowanie audycji, lokowanie produktu jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych, które w ten sposób budują swoją markę i wizerunek swoich instytucji, czy wprost produktów. Samorządy płacą za pokazywanie plenerów miast i wsi, swoich atrakcji w różnych mediach – od tzw „pogody sponsorowanej”, przez wspieranie produkcji filmów i seriali, organizację koncertów, wydarzeń społeczno – kulturalnych, czy różnych akcji turystycznych. Ten rodzaj promocji kosztuje, w zależności od zasięgu mediów, atrakcyjności przekazu od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych. Dla przykładu jedna reklama telewizyjna, trwająca 30 sekund w atrakcyjnym czasie, czyli przed i po programach informacyjnych kosztuje od 50-60 tys zł do 80-90 tys zł. Zakup reklamy w tygodniku to koszt od 5-6 tys zł do 20-30 tys zł. Zakup reklamy w portalach w zależności od ich zasięgu i charakteru to także wydatek od kilku do kilkunastu tys zł.
Takie promocyjne działania są podejmowane również przez miasto Gdańsk i są zgodne z naszą strategią. W naszym odczuciu ma to również realne przełożenie na wzrost zainteresowania miastem przez turystów - w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziło o 17% turystów więcej niż w latach poprzednich
- pisze Daniel Stenzel.


Odpowiedź rzecznika zdziwiła Kazimierza Koralewskiego: - Pojawiają się nazwiska przyjaznych miastu artystów, dziennikarzy, polityków, którzy nie są etatowymi pracownikami urzędu miejskiego, czy był sponsorowany wywiad polityka, prezesa Fundacji Gdańskiej, Jacka Bendykowskiego, która jest beneficjentem ogromnych zleceń miejskich?


Zamawiający dyr. Marek Bonisławski jest jednocześnie członkiem rady Fundacji Gdańskiej, podobnie jak skarbnik Teresa Blacharska, więc pytanie K. Koralewskiego brzmi istotnie.


No i pozostaje zdziwienie, że z osoba tak elokwentna i pełna zapału politycznego jak prezydent Gdańska bez 49 200 złotych nie jest atrakcyjnym rozmówcą. Dziwne. No i ten redaktor Gugała z Polsatu na deser...

(gg,set)

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież